Μενού

Ισορροπημένη διατροφή

Γιατί τώρα προτείνουμε ποικιλία και ποικιλομορφία στις τροφές απογαλακτισμού – σε αντίθεση με πριν;

Στους πρώτους μήνες των τροφών απογαλακτισμού τα μωρά είναι ιδιαίτερα δεκτικά σε νέες γεύσεις. Γι’αυτό συνιστάται να δίνετε στα βρέφη αυτής της ηλικίας μια υγιεινή ποικιλία τροφών. Αν τα βρέφη συνηθίσουν σε διαφορετικές γεύσεις και σε υγιεινά φαγητά σε αυτό το αρχικό στάδιο, τότε μπορούν να τα αποδέχονται καλύτερα μεγαλώνοντας. Προηγουμένως η σύσταση ήταν για μια πιο μονόπλευρη διατροφή για να αποφεύγονται οι αλλεργίες. Τώρα γνωρίζουμε από πολλές επιστημονικές έρευνες ότι είναι επίσης σημαντικό για το ανοσοποιητικό σύστημα το παιδί να μαθαίνει συστατικά όπως το ψάρι, το αβγό και το γάλα από το στάδιο των τροφών απογαλακτισμού.

Πώς μπορώ καλύτερα το εφαρμόσω αυτό στη διατροφή του μωρού μου;

Το μεσημεριανό γεύμα είναι το πρώτο πλήρες γεύμα απογαλακτισμού για το μωρό. Είναι θαυμάσιο που υπάρχουν τόσες πολλές νόστιμες ποικιλίες που μπορεί να δοκιμάσει το μωρό σας. Από τη στιγμή που το μωρό σας έχει συνηθίσει να τρώει με το κουτάλι, μπορείτε να αλλάζετε τα γεύματα ημερησίως. Για παράδειγμα, τη μια μέρα μπορείτε να του δώσετε μοσχαράκι με καρότο και την άλλη μέρα γαλοπούλα με καλαμπόκι. Επιλέγοντας διαφορετικά λαχανικά, κρέας και κάθε τόσο ψάρι ή χορτοφαγικά γεύματα μπορείτε να προσφέρετε ποικιλία στο πρόγραμμα διατροφής του μωρού σας.

Τι θα πρέπει να προσέξουν οι μητέρες με τα χορτοφαγικά μενού;

Ταΐστε το μωρό σας μερικές μικρές κουταλιές (περίπου 50 γραμμάρια) φρούτων ή χυμών φρούτων πλούσιων σε βιταμίνη C ως επιδόρπιο. Αυτό προάγει την απορρόφηση του σιδήρου από τα δημητριακά και τα λαχανικά. Ο σίδηρος είναι σημαντικός για το σχηματισμό του αίματος και την πνευματική ανάπτυξη του μωρού, και ως εκ τούτου έχει ιδιαίτερη σημασία στη διατροφή του μωρού.

Ποια χορτοφαγικά συστατικά παρέχουν πολύ σίδηρο;

  • Τα χορτοφαγικά μενού πρέπει να περιέχουν επιλεγμένα συστατικά όπως δημητριακά ολικής αλέσεως (νιφάδες βρώμης, κεχρί), αμάραντο ή όσπρια όπως οι φακές. Αυτές οι τροφές θεωρούνται καλές επιλογές ως πηγές σιδήρου για χορτοφάγους.

    Για να μπορεί ο σίδηρος από τα δημητριακά και τα λαχανικά να απορροφηθεί καλύτερα, είναι σημαντικό να δώσετε στο μωρό σας φρούτα ή χυμό φρούτων που είναι πλούσια σε βιταμίνη C μαζί με το γεύμα. Αρκούν και μερικές μικρές κουταλιές ως επιδόρπιο.

Αναζήτηση προϊόντων απογαλακτισμού