Μενού

Βιταμίνη Β12

Γιατί είναι τόσο σημαντική η βιταμίνη 12;

Η βιταμίνη Β12 συμβάλλει στην δημιουργία ερυθρών αιμοσφαιρίων. Επιπλέον, όπως και το φολικό οξύ, η βιταμίνη Β12 συμμετέχει στην δημιουργία των κυττάρων και ρυθμίζει την ανάπτυξη διεργασιών στο σώμα. Η σημασία της βιταμίνης Β12 είναι εμφανής κατά τη διάρκεια της κύησης, ιδίως στα στάδια σχηματισμού και ανάπτυξης ενός μικρού ανθρώπινου οργανισμού. 

Καλές πηγές βιταμίνης Β12

Η βιταμίνη Β12 βρίσκεται μόνο σε τροφές ζωικής προέλευσης, όπως το συκώτι, το κρέας, τα αυγά, το γάλα και τυρί. Αυστηροί χορτοφάγοι (οι λεγόμενοι vegans), οι οποίοι αποφεύγουν εντελώς τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης, μπορεί να στερούνται της βιταμίνης Β12. Οι χορτοφάγοι που καταναλώνουν γαλακτοκομικά προϊόντα και αυγά σε επαρκείς ποσότητες συνήθως δεν θα έχουν οποιεσδήποτε ελλείψεις.

Σε σύγκριση με άλλες θρεπτικές ουσίες, η βιταμίνη Β12 είναι αρκετά ανθεκτική σε εξωτερικές επιρροές και το σώμα απαιτεί μόνο πολύ μικρές ποσότητες - αλλά αυτά είναι απαραίτητα.

 

Συμπτώματα ανεπάρκειας

Στο εργαστήριο, η ανεπάρκεια αναγνωρίζεται από την παρουσία λιγότερων (αλλά μεγαλύτερων) ερυθρών αιμοσφαιρίων στο αίμα. Επιπλέον, υπάρχουν προβλήματα με την δημουργία νέων κυττάρων και νευρολογικές διαταραχές. Τα πρώτα σημάδια είναι γενικά συμπτώματα, όπως αδυναμία, ωχρότητα, αίσθημα παλμών της καρδιάς, δυσκολία στην αναπνοή και  γρήγορη κούραση.